تشریفات عروسی

خدمات مجالس | تشریفات عروسی

تشریفات عروسی

خدمات مجالس | تشریفات عروسی

تالار عروسی برای تعداد مهمان کم

تالار عروسی برای تعداد مهمان کم

تالار عروسی برای تعداد مهمان کم : از نکات مهمی که در برنامه ریزی های مراسم عروسی باید راجبش خوب فکرکرد، هزینه های برگزاری یک مراسم عروسی می باشد. مورد هزینه آنقدر مهم است که اگر از نظر اقتصادی هیچ مشکلی نداشته باشید و شما از پولدارترین فرد جهان هم که باشید، ابتدا باید بررسی کنید تا در برگزاری مراسم عروسی، دچار مشکل مالی نشوید.

تالار عروسی برای تعداد مهمان کم

همانطور که می دانید از مهم ترین کارها در برنامه ریزی عروسی ، تهیه لیست نهایی مهمانان است که تهیه این لیست یکی از کارهایی است که باید با دقت صورت بگیرد بعضی وقت ها بخاطر صرفه جویی در هزینه ها مجبور می شوید لیست مهمان ها را کم کنید. یا برعکس مهمانان دعوتی شما برای مراسم کم است و شما مجبور هستید تا یک تالار با ظرفیت کمتر را برای برگزاری مراسم انتخاب کنید.

معرفی بهترین تالار های عروسی در تهران : تالار عروسی تهران

برای اینکه خلوت بودن تالار مراسم شما در روز مراسم مشخص نشود ایده های جالبی هست که ما به شما راجب ان ایده ها توضیحاتی را می دهیم که مراسمتان باشکوه تر جلوه دهد. باید به طور متوسط بشینیم و تخمین بزنیم که هزینه هر مهمان به طورکل چقدر خواهد شد مشخص است که اگز تعداد مهمان کم باشد هزینه ورودی باغ یا تالار شما هم کم میشود.

یکی از بیشترین هزینه های برگزاری مراسم عروسی هزینه تالار محل برگزاری عروسی است. شما برای اینکه در هزینه رزرو تالار تخفیف بگیرید می توانید مراسمتان را در بجای آخر هفته در روزهای وسط هفته برگزار کنید.

گل آرایی بیشتر تالار عروسی  یا باغ تالار

در مراسم های عروسی در تالار عروسی دیزاین و طراحی فضا و محیط اهمیت زیادی در برگزاری مجالس دارد. گل آرایی عروسی بخش مهمی زیبایی تالار است که این تزئین ها در قسمت های مختلف تالار پذیرایی انجام می شود که این قسمت ها عبارتند از: گل آرایی میز عروس و داماد، گل آرایی فضای ورودی تالار یا باغ عروسی، گل آرایی فضای داخلی برگزاری جشن و یا سایر فضاهای مورد نظر عروس و داماد، اگر شما برای دیزاین و طراحی تالار خود یک طراح دکوراسیون انتخاب کرده اید ابتدا شما تمام ایده ها و طرح هایی که برای تزئین تالار عروسیتان دارید را برای او بازگو کنید.

گل ارایی از جمله تزئین هایی است که زیبایی صدچندانی به تالار شما می دهد. می دانیم که استفاده از گل ها در فضای تالار به هر شکلی زیبا و شکیل خواهد بود. گل های رز در هر رنگی با عطری که در فضا پخش می شود محیطی زیبا را برای مهمانان رقم می زند. اگر می توانید در دیزاین تالار از گل های طبیعی استفاده کنید تا جلوه خاصی به مراسم تان ببخشد.

گل آرایی تالار عروسی

شما برای صرفه جویی و برای اینکه هزینه های سنگینی را صرف گل ارایی نکنید می توانید از گل های مصنوعی برای روی میز میهمانان و تزئین ورودی و … استفاده نمایید و دیگر لازم نیست هزینه های سنگینی بابت سفارش گل طبیعی پرداخت ننمایید. شما برای تزئین قسمت های مختلف باغ و سالن عروسی بهتر است از خدمات مجلس خود بخواهید که حتما گل آرایی های خود از آینه هم استفاده نمایدچون با آینه کاری و انعکاس همه چیز در آینه دیگر نیازی به وجود حجم زیاد از هر چیزی نباشد و جالب است که در بسیاری از طراحی ها استفاده از آینه در تزئینات آنها را شکیل تر نشان می دهد. حتما توجه داشته باشید که گل ارایی را فقط برای استفاده روی میزها محدود نکنید، بلکه تمام راهروها، راه پله ها، فضای داخلی و هر جا ممکن است کم بودن جمعیت به چشم بیاید از گل ارایی استفاده کنید.


گل آرایی زیبا و قرار دادن گل های زیبا بر روی میزهای میهمانان با تمام زیبایی هایش در روحیه مهمان ها هم می تواند تاثیرات مثبتی را ایجاد کند و بانشاط تر باشند. البته باید در این نکته هم توجه داشت که حجم گل های روزی میزهای مهمان ها به اندازه ای نباشد که فضای زیادی از میز را بگیرد و مهمان ها راحت نباشند و نتواند از خود پذیرایی کنند.

راهرویی را که عروس و داماد می خواهند وارد تالار میهمانی شوند، اگر دارای گل آرایی و نورافشانی باشد مراسم شما جلوه بیشتری خواهد داشت. با بالا بودن قیمت گل های طبیعی پس اگر شما نتوانستید با گلهای طبیعی آنجا را تزیین کنید نگران نباشید با گلهای مصنوعی می توانید بهترین گل آرایی را داشته باشید پس استرس چیزی را نداشته باشید و از یک شب رویایی که برای داشتنش از ماه ها قبل برنامه ریزی کرده اید در کنار مهما ن هایتان لذت ببرید.

وهمچنین محلی که قرار است جایگاه داماد عروس باشد باید گل آرایی و نورپردازی خاص و چشمگیری داشته باشد. چون جایگاه عروس و داماد باید از دیزاین ویژه ای برخوردار باشد و چشمگیر تر از هر جای سالن باشد چون که بیشتر میهمانان جذب محل نشستن عروس می شوند. توجه داشته باشید که هر جای خالی را با پایه های گل تزیین کنید تا شلوغ تر به نظر برسد.

هر چقدر که گل آرایی محیط بهتر و زیباتر باشد فضای عروسی شما بهتر خواهد شد و همانان و بلکه خود عروس داماد نیز از این گل ارایی لذت بیشتری خواهند برد.

تزئین میزهای مهمانان در باغ تالار عروسی

برای پر دیده شدن تالار فقط دیزاین میزها لازم نیست که با گل ارایی میزها انجا پر دیده شود. روش های دیگری هم انجام میشود که به شرح مختصر آن می پردازیم. طراحی میز و صندلی ها، رنگ و نحوه قرار گرفتن آنها در کنار یکدیگر و بطور خلاصه چیدمان میز و صندلی عروسی، اهمیت بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون تالار عروسی دارد. گاهی سالن پذیرایی کوچک است و مهمان های کمی در سالن وجود دارد یا بخاطر بودجه کم مجبور به حذف تعداد از مهمان ها هستید، اما به دلیل چیدمان زیبا و بکارگیری بهترین مدل تزیینات تالار عروسی ، کوچک بودن فضا حس نمی شود.

تالار عروسی

در واقع باید میز و صندلی ها به گونه ای چیده شوند که علاوه بر راحتی رفت و آمد مهمان ها، برای پذیرایی و سایر امور جشن فضای بیشتری ایجاد شود. اگر مهمان ها در تالار راحت نباشند این امر تاثیر منفی در جشن دارد. اگر سالن شما بزرگ تر است و تعداد کمتر شما یک میز بزرگ بگذارید و انواع نوشیدنی ها را روی ان قرار دهید. میز سلف سرویس را هم طوری قرار دهید که دو قسمت ابتدا و انتهای آن به فضای باز ختم شوند تا مهمان ها کنار میز دچار ازدحام و شلوغی نشوند.


قبل ازانجام چیدمان شام ابتدا باید یک رومیزی زیبا انتخاب کنید. رومیزی هایی که نگین کاری شده اند، همیشه جلوه بیشتری دارند، زرق و برق رومیزی می تواند زیبایی میز شام عروسی را دو چندان کند. این میز تنها یک شب در زندگی عروس و داماد چیده می شود و بنابراین باید تمام تلاش خود را برای زیبایی آن به کار بست اما یادتان باشد این اقدامات تماما برای کم کردن هزینه ها بود و قرار نیست تصاویر مجله ها و سایت ها را عینا اجرا کنید.

موسیقی و دی جی

انتخاب گروه موسیقی خوب و کار بلد حرفه ای، از جمله خوانندگان و نوازندگان در وهله اول به بودجه و سلیقه عروس و داماد بستگی دارد. شما با انتخاب یک گروه موزیک عالی می توانید یک شب رویایی برای مهمانان و خودتان رقم بزنید همه ما می دانیم که یه موزیک خوب همیشه می تواند کل جشن را تحت الشعاع خود قرار بدهد. ثابت شده است که همیشه وجود یک گروه موسیقی خوب، یک جشن عالی و یک خاطره ی فوق العاده از مراسم عروسی را در ذهن همه ماندگار می کند.

همانطور که می دانید موسیقی و شور و شادی همیشه جز جدایی ناپذیر مجالس عروسی است همه مهمان ها با شنیدن صدای موسیقی و ساز و دهل، ناخودآگاه لبخند بر لب می نشاند و سرشار از احساس خوب غرق شادی می شوند این نکته را در نظر داشته باشید که شما حتما در مورد خواننده ای که قرار است در مراسم شما نقش ایفا کند نیز به خوبی تحقیق نمایید تا با اطمینان خاطر، یک شب خوب و بدون استرس را سپری کنید حتما در انتخاب اجرا کننده موسیقی مراسم خود، یا همان دیجی، باید افرادی را در نظر بگیرید که موزیک های درخواستی شما را اجرا کنند.

پس یک دی جی خوب میتواند جشن شما را پر شور و سرشار از انرژی کند، هدف از یک جشن عالی، ثبت خاطره ای به یاد ماندنی است که باعث می شود عروس و داماد صحنه های زیبایی برای یادگار در فیلم عروسیشان و خاطر مهمانانشان ثبت کنند. پس در انتخاب گروه موسیقی مراسم خود نهایت توجه را به عمل آورید که مراسم شما را به یاد ماندنی تر کند. برای برگزاری مراسمتان حتما قرار نیست که یک فرد مشهور را به تنهایی برای اجرای موسیقی خود انتخاب کنید.

برای کامل کردن تدارکات مراسم خود به غیر از گروه موزیک در مراسم عروسی بهتر است از نورپردازان و صدابردان حرفه ای نیز استفاده شود؛ بنابراین به کارگیری گروه موزیک یا دی جی مناسب در خدمات مجالس شما اهمیت بسزایی خواهد داشت و که می تواند لحظات بسیار شاد و خاطره انگیزی برای شما و سایر حاضرین در جشن را ایجاد نماید.

برای صرفه جویی در هزینه شما می توانید فردی با تجربه یا تشریفات عروسی را با دستمزد کمتر برای این کار انتخاب کنید و باز هم یک مراسم خاطره ساز را تجربه کنید.

روشنایی تالار و نورپردازی در باغ عروسی

در اکثر مهمانی ها مخصوصا عروسی ها اگر مهمان های میزبان تعداشان کم باشد و بررای این خلوت بودن فضا و سالن کار خلاقانه ای انجام نشود مراسم شما دیگر حال و هوای شادی نخواهد داشت اما بعضی اوقات هم کم بودن مهمان ها در مراسم عروسی همیشه هم به معنی بی روح بودن و سرد و بی رونق بودن مراسم عروسی نخواهد بود. شما می توانید برای خوب جلوه دادن مراسم خود بخشی از بودجه ای راکه پس انداز کرده اید را صرف ایده های خلاقانه خود کنید و شک نکنید که با این ترفند ها مهمانی شما زبانزد همه خواهد شد.


در تزیین و طراحی تالار عروسی چراغانی کردن و استفاده از نور های رنگی می تواند فضای دل انگیزی را به مراسم شما ببخشد. نور پردازی جایگاه عروس و داماد از مهم ترین کار های است که هنگام تزئین جایگاه باید به ان دقت کرد. برخی از افراد بر این مورد اعتقاد دارند که هرچه در طراحی تالار از چراغ های رنگارنگ بیشتری استفاده کنید مهمانان را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهید داد.

طراحی تالار عروسی

در صورتی که تعداد مهمان های شما کم باشد شما می توانید یک روشنایی زیبا و تاثیرگذار خلق کنید که برای این تعداد مهمان مناسب باشد. نیازی نیست که حتما زیاد هزینه کنید شما با یک هزینه مناسب هم می توانید محیط فوق العاده ای را برای مهمانان مراسم خود آماده کنید.

از این رو چراغانی کردن تالار و نورپردازی می تواند اثرات زیادی را در ظاهر تالار و همچنین اثرات بانشاطی هم بر روحیه میهمانان خواهد گذاشت، نور پردازی و روشنایی فضای احساسی را در جشن شما ایجاد می کند که می شود با کم ترین هزینه هم این کار را انجام داد. باید بدانیم که در طراحی تالار نورپردازی یک نیروی به خصوص است؛ که جان تازه به محیط می بخشد و جلا می دهد.

بیشتر بدانید : باغ عروسی

منظور از نور پردازی فقط این نیست که لامپ ها و چراغ ها را تنظیم کنید این به هیچ عنوان نورپردازی محسوب نمی شود. شما باید برای این کار هنگامی که دارید برنامه ریزی عروسی را می کنید مثل سایر کار های دیگر برای این مورد هم حتما یک طراح نورپردازی داشته باشید که هنگام جشن با اتفاقات مراسم عروسی هماهنگی داشته باشد تنها در این صورت است که شما می توانید از آثار کامل و پایانی نورپردازی بهره مناسب را ببرید.

اجرای رقص نور در روی سن که با خلق اشکال هندسی زیبایی چندانی به سن رقص می دهد نور پردازی راهرو ورودی عروس و داماد همه و همه این موارد نیازمند یک نور پرداز حرفه ای است که با ظرافت خاص کارها را انجام دهد. زیبا کردن یک طراحی خاص نور پردازی همراه با یک دکور خوب کنار هم یک دیزاین عالی را رقم میزنند که تصور یک طراحی بدون نور ممکن نیست پس دقت کنید که برای زنده کردن دکور و طراحی تزیینی سالن و ایجاد حس زیبایی نورپردازی و استفاده از نور های رنگی در آن محیط امری ضروری و الزامی است که با به کار گیری ان موارد یک سالن بی نقص داشته باشید و یک شب پر خاطره را کنار میهمانانتان برای خودتان رقم بزنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.