تشریفات عروسی

خدمات مجالس | تشریفات عروسی

تشریفات عروسی

خدمات مجالس | تشریفات عروسی

نکاتی که در انتخاب لباس داماد باید توجه کرد

نکاتی که در انتخاب لباس داماد باید توجه کرد

نکاتی که در انتخاب لباس داماد باید توجه کرد : همان طور که می دانید پوشیدن لباس خوب و متناسب با تناسب اندام باعث آراسته دیدن شما در مهمانی ها می شود و همان قدر که خانم ها برای انتخاب نوع لباس هایشان همیشه وسواس به خرج می دهند. انتخاب لباس مناسب در بین همه افراد، چه مرد و چه زن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از این رو همه افراد سعی می کنند لباسی متناسب با فرهنگ و آداب در مهمانی ها و مجالس بر تن داشته باشند؛ و این حساسیت در انتخاب لباس تنها مخصوص خانم ها نمی باشد؛ بلکه آقایان نیز همیشه به دنبال لباس هایی زیبا و برازنده خود هستند.

انتخاب لباس داماد

اوج و شدت این حساسیت در انتخاب لباس ، در دوران خرید و انتخاب کت و شلوار دامادی بیشتر از بیشتر می شود. لباس مناسب و مرسوم برای آقایان در روز عروسی کت و شلوار است معمولا این کت شلوار که مخصوص داماد است باید در مهمانی بین سایر مهمان ها از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردار باشد چون کت شلوار دامادی است و این کت و شلوار با مدل های خاصی طراحی می شوند.

با پیدایش مدل های جدید امروزه معمولا در انتخاب لباس داماد همچون لباس عروس هم باید یک سری نکات و ریزه کاری ها را توجه کرد.

داماد ها هم مثل عروس خانم ها می خواهند که در این شب زیبا مثل شریک زندگی شان در مراسم عروسی عالی به نظر برسند؟ اینجا ما برای شما و داشتن انتخاب عالی پنج قانون را توصیه می کنیم که شما با رعایت این ۵ نکته به عنوان یک داماد تمام عیار در مجلستان بدرخشید و تمام چشم ها به شما خیره خواهد بود. پس توصیه ما به شما این است که اگر در انتخاب لباس مناسب دچار سردرگمی شدید راهکار های زیر را دنبال کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر : مزون لباس عروس

لباس شما باید مناسب محیط عروسی باشد

در انتخاب کت و شلوار برای داماد دقیقا به همان اندازه که انتخاب لباس عروس اهمیت ویژه ای دارد لباس داماد هم باید با دقت و سلیقه انتخاب شود؛ و از آن جایی که کت و شلوار دامادی تنها لباس مهم در بین خرید آقای داماد است اما باید در انتخاب نوع آن دقت کافی را داشت. توجه داشته باشید که لباسی را که شما می پوشید حتما باید با محیطی که در آن جا قرار خواهید گرفت کاملا هماهنگ و مناسب باشد.

شما اگر تصمیم گرفته اید که مراسم تان را در یک محیط خارجی و محیط باز بیرون برگزار کنید برای این نوع مکان شما رنگ کت شلوارتان را با عوامل بیرونی هماهنگ کنید اگر مراسمتان در باغ است شما برای جیب کتتان یک گل طبیعی سرخ بگذارید یا عروس خانم تاج گلی از گل های با ترکیب رنگ باغ را در سرش داشته باشد و می توانید لباس معمول تری بپوشیدو بجای رنگ های تیره از کت و شلواری را رنگ روشن تن کنید.

ولی اگر مراسم جشن شما در یک هتل یا تالار پذیرایی برگزار خواهد شد شما حتما باید از لباسی با رنگ های تیره و رسمی در مراسم حاضر شوید و از آن جایی که کت شلوار شما باید خیلی مرتب باشد حتما قبل از مراسم کت و شلوارتان را برای رفع تمام چروک و چین خوردن به اتوشویی بدهید تا در مراسم کت شلوارتان را با اتوی مناسب استفاده کنید.

لباس شما با همسرتان همخوانی داشته باشد

همان طور که می دانید انتخاب لباس دامادی برای داماد از کت‌وشلوار گرفته تا کفش و کمربند برخلاف آنچه تصور می کنیم کار راحت و چندان ساده ای هم نیست، خرید داماد و انتخاب کت شلوار او ریزه‌کاری‌ های خاص خودش را دارد. معمولا انتخاب رنگ کت‌ شلوار داماد یک انتخاب کاملا شخصی و سلیقه ای است؛ اما ما اینجا نکاتی را برای شما بازگو می کنیم که شما با رعایت این نکات کنار عروس تان در مجلس بدرخشید اولین قانون در میان انبوه قوانین خوش پوشی این است که بهتر است شما در انتخاب رنگ کت و شلوار تان از انتخاب رنگ‌های غیر رسمی کاملا خودداری کنید؛ و از آن جایی که معمولا رسمی ترین رنگ و لاکچری ترین رنگ برای کت‌وشلوار دامادی رنگ مشکی رنگی با وقار که هیچ زمانی هم از مد نمی‌افتد.

پس شما اگر رنگ مشکی را برای کت‌وشلوار دامادی‌تان انتخاب کرده باشید بدون شک که بهترین رنگ برای پیراهن شما رنگ سفید خواهد بود چون این شیوه ی ست کردن لباس به صورتی است که پیراهن داماد بایستی سفید باشد تا با لباس عروس هماهنگی داشته باشد و این ترکیب رسمی‌ترین ترکیب رنگی است که شما می‌توانید برای لباس‌دامادی‌تان در نظر بگیرید، به خصوص هنگامی که آن را با کراوات یا پاپیونی با همین رنگ ست کرده باشید. رنگ مناسب پوست چهره شما نکته دیگری است که نباید فراموش کرد. پس ست کردن و نزدیکی رنگ های لباس عروس و داماد به هم از جمله مهم ترین عوامل موثر بر برگزاری مراسمات و جشن های عروسی می باشد که هم از نظر عروس و داماد و هم از نظر میهمانان دارای اهمیت می باشد.

نوع پوشش پذیری بدنتان را در نظر بگیرید

همان طور که گفتیم کت‌و‌شلواری که به عنوان کت‌وشلوار دامادی‌تان انتخاب می‌کنید، کاملا شخصی و سلیقه ای است اما باید در انتخاب آن دقت کنید. لباس شما می‌تواند هر مدلی که دوست دارید باشد؛ دو دکمه، چهار دکمه، یقه کشیده و بلند یا… همه این موارد در گرو تناسب و استایل شماست بنابراین اگر شما فرد قد بلندی هستید و اندامی متناسب دارید به احتمال زیاد در انتخاب لباس مناسب هیکل خودتان دچار مشکل جدی نخواهید بود؛ اما اگر جز افراد کوتاه‌ قد هستید شما باید در انتخاب کت‌ و شلوار بیشتر دقت کنید تا شلوار در ناحیه ساق پا دچار افتادگی نباشد؛ و اینکه لباسی که می خواهید تن کنید روی بدن شما چه مدلی بهتر جواب می‌دهد.

اینجا منظور ما از بهتر جواب‌دادن یعنی لباسی که می پوشید قد شما را کشیده‌تر و سایزتان را جمع وجورتر کند. اندازه کت‌ و شلوار شما نباید ذره‌ای بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از سایز واقعی‌تان باشد چون مهم‌ترین مسئله انتخاب سایز و هم‌چنین از متناسب بودن سرشانه‌ها اطمینان داشته باشید. از آن جایی که به طور کلی عروس و داماد قلب تپنده ی یک مراسم و یا جشن عروسی هستند و نوع لباس پوشیدن و برخورد صمیمی آنان با مهمان ها در طول مراسم بسیار مورد اهمیت واقع شده است؛ و نباید این نکته اصلی را فراموش کنید که جشن عروسی شما اولین جایی است که به عنوان زوج رسمی در ان شرکت می کنید پس برای همین شما باید حداکثر هم خوانی را در لباس هایتان رعایت کنید.

لباس ساقدوش ها را بر اساس میل خودتان انتخاب کنید

داشتن ساقدوش و انتخاب نوع تیپ و لباس آن ها کاملا بر عهده عروس و داماد است و وجود ساقدوش های داماد در تالار و باغ عروسی از نظر ظاهری به جشن، جلوه خاص و زیبایی را می بخشد و معمولا از ملزومات خدمات عروسی به شمار می رود صمیمی ترین دوست های داماد می توانند به عنوان ساقدوش باشند که معمولا پسرهای مجرد ساقدوش داماد می شوند. ساقدوش ها معمولا هم قد داماد بوده و مثل داماد شیک و خوش لباس باید باشند.

شما حتی وقت کافی برای ست کردن لباس های ساقدوش ها نداشته اید پس به یاد داشته باشید که ست لباس ساقدوش داماد از مسائلی است که کمتر به آن پرداخته می شود ولی دارای اهمیت خاص خودش است. برای مثال اگر داماد از کراوات استفاده می کند ساقدوش ها هم باید از کراوات استفاده کنند و اگر پاپیون می زند، ساقدوش ها هم باید پاپیون بزنند. در عروسی معمولا رنگ کروات یا پاپیون ساقدوش های داماد با رنگ پیراهن داماد هماهنگ انتخاب می شود که این هماهنگی ها زیبایی خاصی را به وجود می آورند.

گاهی هم ممکن است که تعداد ساقدوش های داماد بیشتر از چهار نفر باشند اینجا می توان خلاقیت به خرج داد و از ست های غیر رسمی و مدرن یا خاص برای طراحی لباس آن ها بهره گرفت که باز هم باعث جذابیت می شود و طرفداران بی شماری دارد.

متفاوت باشید

خب این کاملا مشخص است که برای رفتن به یک عروسی تمام مهمان ها بهترین تیپ را انتخاب می کنند پس شک نکنید که همه کسانی که به مراسم شما دعوت هستند هم سعی می کنندکه به نوعی بهترین لباس های خود را بپوشند، پس بدون شک این برای شما کار را سخت تر خواهد کرد. شما به عنوان داماد در مراسم کنار همسرتان باید از تمام مهمان ها زیباتر و و خوش تیپ تر باشید و باید تمام تلاشتان را بکنید از سایرین متفاوت به نظر برسید.

اگرشما میخواهید که خوش‌لباسی خودتان را به حد عالی تری برسانید و از هر نظر یک داماد خوش‌تیپ در کنار ملکه خودتان باشید، نباید به یک پیراهن معمولی فکر کنید. پیراهن انتخابی شما باید مخصوص باشد و قابل استفاده برای یک جفت دکمه سردست زیبا که حتما آن را با سنجاق کراوات‌تان ست کرده‌اید. انتخاب کت و شلوار متناسب با اندام خودتان، کفش مناسب، کراوات یا پاپیون مناسب، دستمال جیبی و خیلی موارد دیگر… تا شما از سایر مهمان ها بهتر خود نمایی کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.