تشریفات عروسی

خدمات مجالس | تشریفات عروسی

تشریفات عروسی

خدمات مجالس | تشریفات عروسی

عکاسی کودک , آتلیه عکاسی کودک

عکاسی کودک , آتلیه عکاسی کودک

عکاسی کودک , آتلیه عکاسی کودک , گرفتن عکس از کودکان واستفاده از سوژه های جالب برای زیباتر شدن عکس انها : اگر یک تحقیق مختصری در مورد سوژه های عکاسی انجام بدهیم مشاهده خواهیم کرد که کودکان محبوبترین سوژه های عکاسی در سراسر دنیا می باشند کودکان یک جذابیت خاصی در خود دارند که این امر هم موجب می شود که عکاسان هنگام گرفتن عکس از انها احساس خوشایندی داشته باشندواز کار خود دوچندان لذت ببرند.به طور خلاصه می شود گفت که کودکان سوژه ی بسیار خوبی برای عکاسی هستند.

عکاسی کودک

ولی یگ نکته ای که در عکاسی از کودک باید به ان دقت کرد این است که هنگام عکاسی از کودک باید بسیار صبور وبا حوصله بود وسعی کرد مهارت های عکاسی از کودکان را یاد کرفت تا بتوان عکاس های قشنگی را از این نوگل ها تهیه کرد وبرای انها به یادگار گذاشت.

در هنگام عکاسی از کودکان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

از انجایی که بیشتر کودکان دارای چشم های درشتی هستند پس باید عکاس به این نکته توجه کند وچشم های درشت انها را در عکس سعی کند واضح جلوه دهد.سعی کنید وقتی از کودکی عکس می گیرید فلش دوربین را خاموش کنید تا چشم های اودر عکس قرمز دیده نشوند.وهمین طور باید از نور طبیعی برای عکاسی از کودک استفاده کرد.ولی در صورتی که نور طبیعی به اندازه کافی نیست می توان از فلش استفاده کرده وبعدا با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری مشکل قرمزی چشم انها را برطرف کرد.

چون کودکان غیر قابل پیش بینی ودارای جنب وجوش زیادی هستند پس این امکان وجود دارد که هنگام گرفتن عکس از انها سوژه یعنی کودک در عکس تار بیفتد وواضح دیده نشود شما عکاس عزیز برای پیش گیری از این امر باید در این هنگام از Isoبا سرعت بالا وapertureبالا (حد اکثر گشادی لنز )استفاده کنیدتا عکس را بتوانید در کمترین زمان ممکن بگیریدوهمچنین باید تعدادی زیادی عکس از کودک بگیرید تا بتوانید از بین انها بهترین ها را انتخاب کنیدوامروزه وجود دوربین های دیجیتال این کار را برای عکاسان بسیار اسان کرده است زیرا دیگر مثل قدیم برای هر عکسی یک فیلم خراب نمی شود.

سعی کنید پشت زمینه ی عکس را ساده نگه دارید زیرا کودکان همیشه در محیطی پر از وسایل واسباب بازی هستند واین موجب می شود که ان اسباب ووسایل بیشتر از خود کودک در چشم باشند واز زیبایی عکس تا حد زیادی می کاهند ودر بیشتر موارد در عکاسی از کودک محیط اطراف از اهمیت چندانی برخوردار نیست.وبیشتر زیبایی عکس را کاهش می دهد.

آتلیه عکاسی کودک

سعی کنید تا حد امکان به کودک نزدیک شوید ودوربین را زوم کنید در صورتی که از لنز واید استفاده می کنید پس باید فاصله ی خود را با کودک سعی کنید حفظ کنید ولی در صورتی که می خواهید یک عکس خنده دار و…تهیه کنید نیازی به این کار نیست.به این نکته توجه داشته باشید که چنان چه کودک لباس های پر نقش ونگار ورنگی رنگی به تن داشته باشد در ان صورت توجه از صورت کودک به قسمت های دیگر عکس جلب خواهد شد.سعی کنید برای این که بهترین عکس را از کودکان تهیه کنید برای این کار از نور معمولی استفاده کرده وهمچنین کودک لباس هایی با رنگ های محدود به تن داشته باشد تا صورت کودک بهتر دیده شود.

تلاش کنید طیف رنگ های موجود در عکس را محدود کنید.

معمولا بهترین وقشنگ ترین لحظه برای عکاسی در طول چند ثانیه از دست می رود بنابراین همیشه تلاش کنید که دوربین خود را اماده نگه دارید تا ان لحظات را از دست ندهید.

این امکان وجود دارد که عکس هایی که شما از یک کود تهیه می کنید برای شما جالب و قشنگ باشد در صورتی که برای دیگران این گونه نیست.ودر نظر انان چندان جالب نباشند.پس تلاش کنید که در یک شرایط غیر عادی وغیر معمول از اوعکس بگیرید.

بیشتر بخوانید : آتلیه عکاسی

تلاش کنید با دیگران فرق داشته باشید:

ما سعی می کنیم در اینجا موارد و چیزهایی را که موجب می شود عکس یک کودک جالب وغیر معمول باشد را به طور مختصر برای شما باز گو کنیم.

هنگام گرفتن عکس ( عکاسی کودک ) از کودک تلاش کنید همه ی هیکل واندام اورا در عکس نشان ندهید ویک عضورا مانند یک دست ویا یک پا را درخارج از کادر عکس قرار دهید وبه صورت غایب نمایش دهید تا وقتی بیننده ان عکس را تماشا می کند در ناخوداگاه خود به دنبال ان عضو غایب بگررد وعکس جذاب شود.

می توانید به جای خود کودک از اسباب بازی های رنگارنگ او عکس تهیه کنید.

از نگاه یک کودک به عکس نگاه کنید نه از دید یک بزرگ سال واز دید او نیز عکس بگیرید.زیرا نگاه یک کودک با نگاه یک بزرگ سال بسیار متفاوت است .

تلاش کنید که از کودکان در یک شرایط غیر عادی وغیر معمول عکس بگیرید.تا جذابیت عکس بیشتر شود.

می توانید از کودکان در شرایطی که قیافه ی یک بزرگ سال را به خود گرفته اند عکس بگیرید.

می توان در عکاسی کود از اینه ها نیز کمک گرفت خزیدن کودک به صورت چهار دست وپا روی یک اینه می تواند ایده ی جالبی برای این کار باشد ومانند عکاسی از دوقلوها ویا چند قلوها جلوه خواهد کرد عکاسی از دوقلوها وچند قلوها نیز کار بسیار جالبی می باشد وکار عکاس را زیباتر خواهد کرد .وعکاسی از انها نیاز به استفاده از اینه ندارد وقسمت عکاس های خوش شانس می شود.

سعی کنید در این هنگام با استفاده از لنز بلند وapertureبالا پشت زمینه ی عکس کودک را تار کنید زیرا پشت زمینه ی تاریک در مورد کودکان نتیجه ی خوبی را می دهد.پس از انکه عکس را گرفتید می توانید از فیلتر های Blurبرای مات کردن پشت زمینه استفاده کنید.

معمولا کودکان از این که در جاهای عجیب وغریبی قرار بگیرند احساس خوبی دارند ولذت می برند وعکس العمل های جالبی را از خود نشان می دهند.

وسایلی مانند لوازم شخصی ومعمولی در عکس کودک می تواند جالب باشد.مانند کفش ها ویا عینک ویا لباس یک بزرگ سال که اوبه تن دارد می توانند عکس اورا جالب وجذاب کنند.

معرفی بهترین آتلیه های عکاسی در تهران : آتلیه عکاسی عروسی تهران

گرفتن عکس از زاویه های مختلف را حتما امتحان کنید.

سعی کنید از هنر تضاد استفاده کنید ویک کودک را به جای انکه کوچک نشان دهید بزرک نشان دهید مانند یک بزرگ سال ویا حتی می توانید اورا مانند یک غول در عکس نشان دهید.
می توانید پشت زمینه ی عکس را با استفاده از فیلتر motion blurونر افزارهای ویرایش تصویر مانند فتوشاپ ویرایش کنید تا پشت زمینه را تار کنید وپشت زمینه ذهن بیننه را منحرف نکند.ولی باید دقت کنید که باید صورت وچشم های کودک واضح وشفاف باشد ولی این کار انقدر که به نظر می رسد به سادگی واسانی وسرعت امکان پذیر نیست.

در عکاسی از کودک سعی کنید تفاوت ها را نشان دهید :

  • اگر شما بتوانید ابعاد اجزای بدن کودک را با دیگران مقایسه کنید این کار می تواند جذابیت عکس او را افزایش دهد.
  • گرفتن عکس کودک در هنگام غذا خوردن او با همه ی رخت وپاش هایی که یک کودک در موقع غذا خوردن انجام می دهد نیز می تواند سوژه ی قشنگی باشد.
  • تلاش کنید پوست لطیف وزیبای یک کودک را در عکس اونمایان کرده وبه خوبی نشان دهید.
  • سعی کنید احساسات شدید کودکان مانند شادی بد اخلاقی –پریشانی –حماقت ها وشیطنت های انهارا به خوبی ثبت وضبط کنید زیرا این ها عکس های قشنگی را برای شما درست خواهند کرد.وسوژه های بی نظیری خواهندئ بود.
  • تمام تلاش خود را بکنید که تا جایی که دوربین به شما اجازه می دهد هنگام گرفتن عکس از کودک به اونزدیک شوید.ودوربین خود را زوم کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.