تشریفات عروسی

خدمات مجالس | تشریفات عروسی

تشریفات عروسی

خدمات مجالس | تشریفات عروسی

نقش مدیریت مجموعه تشریفات مجالس عروسی در برگزاری مراسم

نقش مدیریت مجموعه تشریفات مجالس عروسی در برگزاری مراسم


یک مجموعه تشریفات مجالس عروسی به جهت پذیرایی و مهمانداری از تعداد کثیری میهمان نیازمند داشتن مدیریتی اصولی و نظارتی دقیق دارد تا تمامی برنامه ها مطابق خواسته میزبان پیش رود و نتیجه رضایت بخشی را بهمراه داشته باشد. توانمندی مدیریت تشریفات مجالس عروسی و مهارت وی در آماده سازی و ارائه کلیه خدمات مورد درخواست میزبان و نیز اجرای برنامه از قبیل اجرای موسیقی و نحوه پذیرایی نقش مهمی در برگزاری مراسمی باشکوه و به یاد ماندنی دارد. مسئولیت پذیری و توانایی مدیریت در همانهگی و مدیریت انجام خدمات باید بگونه ای باشد که تقسیم کار بین پرسنل به درستی و عادلانه و با توجه به مهارت و تخصص هر یک از کارکنان باشد تا نتیجه رضایت بخشی را بدنبال داشته باشد.
 
بطور کلی مدیریت تشریفات مجالس عروسی باید ویژگی هایی به شرح زیر داشته باشد:توانایی در تقسیم کار بین پرسنل: در تشریفات مجالس عروسی وظیفه انجام هریک از کارها که بین کارکنان تقسیم میشود با توجه به تخصص و توانایی آنان خواهد بود ازاین رو مدیریت مجموعه بایستی با توجه به نیاز افراد باتجربه و ماهر در زمینه تشریفات مجالس عروسی را استخدام و بکار گیرد.داشتن رفتاری محترمانه با پرسنل و ارباب رجوع: مدیریت یک مجموعه تشریفات مجالس عروسی باید رفتار محترمانه ای با کارکنان و ارباب رجوعان مجموعه داشته باشد چرا که این موضوع یکی از عوامل مهم در جلب مشتری و مشتری مداری و نیزانجام وظایف محوه کارکنان به نحو احسنت میشود و هرگونه رفتار نادرست و بی احترامی به کارکنان حاضر در تشریفات مجالس عروسی سبب نارضایتی آنان میشود که بی مسئولیتی آنان در قبال انجام وظیفه محوله میشود. رفتار و برخورد نادرست با ارباب رجوع و مشتریان نیز طبیعتا" سبب عدم جلب نظر آنان برای عقد قرارداد تشریفات مجالس عروسی و یا حتی درصورت بستن قرارداد سبب فسخ ان میشود.نظارت بر تمیزی و نظافت مکان برگزاری مراسم: پیش از برگزاری مراسم مدیریت شخصا" بایستی از محل برگزاری جشن دیدن کند و شخص دیگری را برای بررسی مکان از تمامی جوانب نفرستد چرا که معمولا" هیچگونه بی نظمی و کم و کاستی در محیط از دید مدیریت پنهان نمیماند. بنابراین بایستی نظارت بر تمیزی و نظافت قبل از برگزاری مراسم نیز از جانب شخص مدیریت رسیدگی و نظارت گردد.
 
پایبندی به کلیه تعهدات درج شده در بند های قرارداد: کلیه اقدامت لازمه و ارائه خدمات بایستی دقیقا" مطابق با بندهای قرارداد منعقد شده بین زوجین و دفاتر تشریفات مجالس عروسی انجام پذیرد. این تعهدات از تجهیزات و میز و صندلی ها گرفته تا نحوه پذیرایی و ساعت حضور میهمانان در سالن مراسم میباشدفراهم آوردن کلیه درخواست های میهمانان مراسم: مدیریت تشریفات مجالس عروسی باید طبق لیست ارائه شده از مشتری دستور فراهم آوردن کلیه تجهیزات از سیستم های سرمایشی و گرمایشی گرفته تا میز و صندلی جهت پذیرایی از میهمانان و جایگاه عروس و داماد را صادر کند و نظارت بر انجام صحیح کارها داشته باشد.پیگیری و رسیدگی به موقع کلیه امور مربوط به تشریفات مجالس عروسی: مدیریت مجموعه باید این توانایی را داشته باشد که کلیه امور مربوط به طراحی، چاپ و نصب پلاکارد در مناسبت های مختلف را مدیریت کند بعلاوه بایستی نحوه انجام امور پذیرایی  میهمانان و ایاب و ذهاب و سایر تدارکات را مدیریت کند و رسیدگی های لازمه را انجام دهد تا کلیه خدمات مربوط به تشریفات مجالس عروسی به نحو احسنت و رضایت بخش انجام پذیرد.قابلیت برگزاری مراسمات و میهمانی های مختلف: کلیه دفاتر تشریفات مجالس عروسی بایستی توانایی برگزاری مراسم های مختلف را داشته باشند و برای هر مراسم یا میهمانی تشریفات خاص آن جشن را تدارک ببینند. چرا که تشریفات مجالس صرفا" مختص برپایی مراسم های عروسی و نامزدی نبوده و میتواند مراسم های دینی و مذهبی، میهمانی های سفارت خارجه، میهمانی های مربوط به شرکت ها و سازمان های مختلف به مناسبت های گوناگون باشد که هر یک تشریفات خاصی را میطلبند.دارا بودن قوه تعامل با ارباب رجوعان: مدیریت باید روابط عمومی و فن بیان قوی در گفتگو با مشتریان تشریفات مجالس عروسی داشته باشد. با دقت و ملایمت به صحبت ها و خواسته های آنان گوش دهد و به پیشنهادات و انتقادات آنان گوش فرا دهد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.